Menu

Producten

Gebiedsvisie en ontwerp

Sectorale visie en beleid

Onderzoek en veldwerk

Strategie en proces

Kennisbank

Projecten

Over ons

Internetverkoop en ruimtelijk detailhandelsbeleid (NH, ZH, DR)

Aanleiding

Analyse

Visie

Resultaat

Vervolg

Belang internet neemt toe
Het belang van internet als aankoopkanaal neemt toe. Consumenten en marktpartijen experimenteren met nieuwe distributievormen, die gepaard gaan met een andere logistiek, mobiliteit en ruimtegebruik. Voorbeelden zijn bezorgdiensten, afhaalbalies in winkels en solitaire afhaalpunten. Veranderingen in het consumentengedrag en wijzigingen in de winkelmarkt vragen om nieuwe afwegingen in het ruimtelijk beleid.

Basis voor nieuw provinciaal beleid
De provincies Zuid-Holland, Noord-Holland en Drenthe hebben gezamenlijk opdracht gegeven voor een integrale studie over internetwinkelen en ruimtelijk beleid. De resultaten vormen de basis voor het nieuwe provinciale beleid. Doel is inzicht in de gevolgen van internet(winkelen) voor winkelstructuur, ruimtegebruik, mobiliteit en werkgelegenheid, en in welk ruimtelijk beleid gewenst is voor verschillende vormen van internetverkoop.

Deze website maakt gebruik van cookies voor het verzamelen van anonieme gebruikersstatistieken. Meer informatie